Sverigedemokraterna satsar på Västernorrland | Sverigedemokraterna i Sundsvall

Sverigedemokraterna satsar på Västernorrland

2007-09-09

Av länets sju kommuner erhöll Sverigedemokraterna i valet 2006 två mandat vardera i Timrå och Sundsvall, på valresultaten 4,64% samt 3,19%. Trots att partiet inte bedrev någon valkampanj eller ens kandiderade i kommunerna Sollefteå och Ånge, var det mycket nära ett mandat i Sollefteå, och i Ånge erhöll SD 2,33% av rösterna, vilket gav ett mandat. Suget efter partiet är så stort att vi blir invalda i kommuner där vi inte ens kandiderar eller bedriver valkampanj.

Efter valet har intresset för partiet ökat än mer. Under sommaren har dessutom flertalet offentliga utdelningar och andra evenemang ägt rum, vilka gett mycket god respons. Förutsättningarna för att Sverigedemokraterna skall nå 10% i både Sundsvall och Timrå, och därmed sannolikt även en vågmästarroll, bedömer vi nu som mycket goda. Vi har därför beslutat att partiet skall satsa på Västernorrland. Till att börja med kommer vi under hösten trycka upp 50 000 flygblad, dela ut 5000 höstkampanjtidningar samt vid varje nytt nummer dela ut 1000 exemplar av SD:s partiorgan SD-kuriren på gatorna och till hushållen i Sundsvall.

På det kommer vi också under hösten söka tillstånd att besöka skolorna i Sundsvall och Timrå för att informera om vår politik, bygga upp en arbetsgrupp i Sollefteå samt arrangera två informations-möten per år för nya medlemmar och intresserade. Nästa år kommer vi även satsa på att bygga upp arbetsgrupper i länets övriga kommuner, med målet att kandidera och skapa fungerande kommunföreningar till samtliga kommuner i länet fram till valet 2010.

Känner ni er intresserade av att veta mer om vårt parti, eller rent av även villiga att vara med och bygga upp Sveriges nästa riksdagsparti, är ni hjärtligt välkomna att höra av er. Alla sympatisörer är välkomna som medlemmar. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.

E-postadressen publiceras inte.