SD lovar satsning på väg till Sundsvalls Raceway | Sverigedemokraterna i Sundsvall

SD lovar satsning på väg till Sundsvalls Raceway

Idag används Sundsvalls Raceway (fd flygfältet i Sättna) till dragracing, drifting, till ambulans- och polisutbildning samt av Birstaverken som testar vägräcken.  Den sista vägsträckan på 3 km upp till banan är emellertid i ett väldigt dåligt skick.

Sverigedemokraterna tycker att det är viktigt att satsa på föreningslivet och på ungdomarna. Partiet anser även att det finns en stor utvecklingspotential i området i övrigt som kan gynna kommunen positivt.

Johnny Skalin kommenterar:

– Dels för att den gamla flygplatsen skall kunna utvecklas för samhällsviktiga ändamål och dels för att få bukt buskörning i Birsta väljer Sverigedemokraterna att lova en satsning på asfaltering av vägen, säger Johnny Skalin och tillägger:

– Vi väljer att budgetera 2 miljoner kronor i vår kommande budget för att asfaltera vägen upp till Sundsvall Raceway. Satsningen ingår i en satsning på ett förstärkt föreningsliv och finansieras primärt genom ett sänkt partistöd med villkoret att banan även skall vara öppen för  kommunens bilburna ungdomar.

– Om fyra veckor lanserar SD sitt budgetförslag som i sin helhet kommer att fokusera på föreningslivet, landsbygden och välfärden.